Total War: Pharaoh je ďalšie, v poradí už 11. pokračovanie Total War série (nepočítajúc trilógiu Warhammer a minisériu Total War Saga) vyvíjané spoločnosťou Creative Assembly, konkrétne jej bulharským štúdiom v Sofii. Vývoj hry bol oficiálne potvrdený 23. mája 2023, prvé čriepky informácií však na verejnosť začali prenikať už o niekoľko dní skôr. Vydanie hry je momentálne naplánované na október 2023.
Hra bude zasadená do prostredia a obdobia egyptskej Novej ríše, špecificky do krízových čias, ktoré vošli do histórie ako zrútenie doby bronzovej. Odohrávať sa teda bude približne v období 12. storočia pred n. l.
Detaily o samotnej hre vychádzajú na povrch postupne. Vieme, že autori sa hodlajú vrátiť ku koreňom série, teda k jej tzv. historickým titulom. Miesto by si v tomto egyptskom pokračovaní nemali nájsť fantasy prvky známe z Warhammer trilógie či titulu Total War: Three Kingdoms a hra by mala byť "plnohodnotným historickým titulom".
Hra na začiatok ponúkne 8 hrateľných frakcií, každú reprezentovanú iným lídrom, rozdelených do viacerých civilizačných okruhov, resp. kultúr. Tie by mali byť celkovo tri - Egypťania, Kanaánci a Chetiti. Presnejší rozpis jednotlivých frakcií prinesiem čoskoro.
Novinky a staronové mechaniky
Viacero zaujímavých informácií je známych už aj pokiaľ ide o samotné bitky.
- Brnenia jednotiek budú podliehať opotrebeniu. Čím viac bojov si vojaci prejdú, tým zraniteľnejší kvôli poškodnej zbroji budú.
- Zbroj v kombinácii s terénom bude mať tiež dopad na priebeh bitky. Ťažšie obrnení vojaci sa vyčerpajú skôr, sťažený budú mať kvôli váhe napr. i pohyb bahenným terénom.
- Novinkou v sérii by mal byť postoj jednotiek. Hráči budú mať po novom možnosť jednotkám prikázať kontrolovaný ústup z bojiska, držanie pozícii alebo postup smerom na nepriateľa.
- Bojisko bude ovplyvnené i prírodnými vplyvmi. Búrkami a dažďom premočený terén sťaží vojakom pohyb po bojisku, piesočné búrky zase výrazne obmedzia viditeľnosť, čo zase obmedzí použitie streleckých jednotiek. O slovo sa bude môcť prihlásiť i oheň.
- Obliehacie bitky sa budú sústrediť na tri záchytné body, ktoré sa budú nachádzať vo všetkých mestách a usadlostiach. Armáda, ktorej sa podarí daných bodov zmocniť, v každom z nich obdrží nejaký bonus, napr. zvýšenú morálku či výdrž.
Dynamické zmeny neobídu ani strategickú mapu. Turbulentné časy končiacej sa doby bronzovej sa v postupujúcej hre prejavia čoraz devastujúcejšími prírodnými katastrofami, častejšími nájazdmi morskými národmi a z toho vyplávajúcimi nepokojmi v hráčovej ríši. To všetko napokon vyústi v spomínaný kolaps jednej éry.