Dev Diary #3 objasňuje postoje jednotiek

Niekoľko dní dozadu nám vývojári Total War: Pharaoh priniesli v poradí už tretí diel vývojarského denníčka. V krátkom videu sa bližšie pozreli na niekoľko ďalších aspektov hry - oheň, postoje jednotiek, degradáciu brnenia či prispôsobenie jednotky generála.

Taktický aspekt ohňa

V tej či onej miere sme možnosť podpáliť rôzne objekty na bojovej mape v rámci Total War série videli už minimálne pred 20 rokmi, kedy sa chystalo vydanie titulu Rome: Total War. Už v tejto hre bolo možné pri použití zápalnej munície do obliehacích zbraní podpáliť budovy v obliehaných mestách. Okrem "estetického" hľadiska to však na hru žiadny zásadný vplyv nemalo.

To sa zmenilo v neskorších hrách príchodom novšieho enginu WarScape, v ktorom bolo možné podpáliť už i lesy či krovie, a to i s praktickým dopadom na hru - odstránili sa prekážky v dohľadu i postihy k pohybu jednotiek.

Najnovší chystaný titul by sa mal v tomto podľa autorov posunúť ešte o kúsok ďalej. Podľa ich tvrdení by pomocou zápalnej munície malo byť možné podpáliť takmer všetky objekty v hre - trávu, kríky, stromy a lesy, budovy i obliehacie zariadenia. S týmto sa samozrejme spája otvára i cesta k množstvu taktických manévrov, ktoré je možné uskutočniť. Navyše, poškodeniu ohňom by nemali ujsť ani jednotky, ktoré sa uprostred požiaru ocitnú.

Postoje jednotiek

Jednotky by v hre okrem formácie mali dostať i ďalší atribút - postoj. Autori vo videu opisujú tri druhy postojov - postup vpred (advance), držanie pozície (hold ground) a organizovaný ústup (give ground).

Pri prvom postoji - postupe vpred, budú vojaci, ako názov napovedá, pomaly postupovať vpred a ak narazia na nepriateľa, pokúsia sa ho zatlačiť dozadu. Druhý postoj, držanie pozície, je opäť veľavravný a dalo by sa povedarť, že aj štandardný, taký, ako ho poznáme zo starších hier. Vojaci pri ňom zostávajú stáť na svojom mieste a pokúšajú sa zastaviť postup nepriateľa. Posledný postoj predstavuje postupný ústup, avšak čelom k nepriateľovi. Jednotky si tak zachovávajú schopnosť brániť sa napríklad streľbe z diaľky, zároveň však môžu ustupovať postupujúcemu nepriateľovi.

Zaujímavosťou je, že jednotlivé postoje by sa mali dať vylepšiť. Napríklad postup vpred sa dá takto zmeniť na akýsi nedbanlivé zatláčanie nepriateľa (reckless advance), nehľadiac pritom na vlastné straty. Vývojári tiež prezradili, že nie všetky jednotky budú automaticky schopné všetkých postojov. Zatiaľ čo elitné, skúsené jednotky budú v tomto ohľade univerzálnejšie, slabo trénované jednotky budú často schopné iba jedného, základného postoja.

Degradácia zbroje

Ďalšou preberanou témou bola degradácia zbroje. Brnenie jednotiek bude v bitkách predmetom opotrebenia, pričom jeho charakter sa bude odvíjať v závislosti od typu zbrane, ktorým budú vojaci čeliť. "Tupé" zbrane typu kyjak spôsobia plošné poškodenie zbroje, sekera zase bude mať devastačné účinky na štíty. Kopija potom, neprekvapivo, bude predstavovať nebezpečenstvo napríklad pre bojové vozy (a ich "šoférov").

Výbava jednotky generála

V samotnom závere sa autori nakrátko pristavili aj pri prispôsobení jednotky generála (a generála samotného). Tejto témy sme sa dotkli už aj v minulosti, napríklad v článku Dev Diary #1 predstavuje vojenské stanoviská, najnovšie video neprináša k tejto téme v zásade žiadne nové informácie.

Diskusia

Sargon

Tie postoje jednotiek vyzerajú zaujímavo. Opäť o čosi viac taktických možností, hlavne give ground sa môže dosť hodiť, ak nebudeme chcieť bezhlavo utekať nepriateľovi.

Richdark Administrátor

Áno, aj mne sa to pozdáva. Mne sa páči aj myšlienka, že elitnejšie jednotky dokážu zaujať väčšiu škálu postojov. Ďalší realistickejší prvok v hre. Uvidíme, ako to bude fungovať v praxi.

Pridať komentár

Pre pridávanie komentárov je potrebné prihlásiť sa.