Dev Diary #1 predstavuje vojenské stanoviská

Vývojári zo štúdia Creative Assembly Sofia dnes uverejnili prvý diel vývojarského denníka, v ktorom predstavili niekoľko zaujímavosti z pripravovaného pokračovania série Total War: Pharaoh. Niektoré novinky sú nám známe už z predošlých dní, niektoré informácie sú však úplne nové. Poďme sa na ne pozrieť.

Vojenské stanoviská

Asi najzaujímavejšou novinkou predstavenou vo videodenníku sú vojenské stanoviská. I keď sú rôzne formy vojenských táborov fanúšikom známe i z predošlých hier série, Total War: Pharaoh tento koncept poriadne prepracuje a rozšíri. Vojenských stanovísk bude hneď 7 druhov, pričom každý z nich bude špecifický svojou funkciou.

Asi nikoho neprekvapí, že prvým spomenutým typom stanoviska bude pevnosť (fort), ktorý bude plniť obrannú funkciu pre územie ovládané hráčom. Skôr politické výhody poskytne druhý typ stanoviska - monument, ktorý bude dôležitý pre náš cieľ zmocniť sa titulu faraóna. Vývojári v denníku spomínajú ešte ďalšie tri typy stanovísk. Prvé z nich bude dôležité pri cestovaní naprieč púšťou, bude teda predstavovať akúsi bezpečnú oázu, v ktorej si budú môcť vojaci oddýchnuť a načerpať nové sily. Druhý typ stanoviska zníži údržbu armády, ktorá v ňom bude ubytovaná. Posledné spomenuté stanovisko zase poskytne výhodu regiónu, v ktorom sa bude nachádzať a podporí jeho produkciu.

Vývojari sa podľa vlastných slov snažia koncept vojenských stanovísk nadizajnovať tak, aby žiadny zo siedmich typov nevyčnieval nad ostatnými. Malo by to byť práve naopak - iba správny mix rôznych typov stanovísk by mal hráčovi pomôcť v súperení o svet starovekého Egypta.

Bojové animácie

Do hry by sa mali vrátiť bojové animácie, teda animácie jednotlivých vojakov v režime bitky. Animácie by pritom nemali byť rotované náhodne, ale prispôsobené konkrétnemu typu výzbroje bojujúcej dvojice. Vojak brániaci sa kopijou voči útočníkovi vyzbrojenému mečom tak bude uplatňovať úplne inú techniku boja ako keby sa bránil voči vojakovi vyzbrojeným rovnako ako on, teda kopijou.

Obliehanie a bitky o mestá

Už zo skorších informácií vieme, že pri obliehacích bitkách budú podstatnú rolu hrať i víťazné body. Tie budú v každej usadlosti celkom tri a ich postupné obsadzovanie jednou stranou bude uberať na morálke a ďalších atribútoch druhej strane. Ak bude hráč pomýšľať na víťazstvo v bitke pomocou tejto mechaniky, nebude mu však stačiť obsadiť len niektorý z víťazných bodov, ale bude sa musieť pokúsiť zabojovať o čo najväčšie množstvo z nich.

Zmenu oproti starším historickým titulom sa dočká i obliehacia technika. Rebríky, obliehacie veže, baranidlá a ďalšie "príslušenstvo" budú znova fungovať ako v starších Total War tituloch. Nebudú teda "grátis", ale na ich postavenie si bude potrebné zopár ťahov počkať. Obliehanie si tak budeme musieť starostlivo naplánovať vopred.

Legitimita

Dôležitou "surovinou" v mocenskom boji bude legitimita. Tá bude obzvlášt dôležitá v prípade, že sa rozhodneme vzoprieť vláde faraóna alebo veľkráľa a rozpútame v jeho ríši občiansku vojnu. Legitimita lídra tak bude dôležitá nielen pre priebeh a výsledok občianskej vojny, ale aj pre možnosť jej samotného vyvolania.

Zdrojov, z ktorých bude možné takpovediac čerpať legitimitu, bude niekoľko. Pokiaľ sa nám podarí dobyť nejaký významný región, prípadne obsadiť dôležité objekty akými sú pyramídy alebo Sfinga, v očiach ľudu získame na dôležitosti a oprávnenosti uchádzať sa o trón. Lídri budú mať tiež k dispozícii zdroje legitimity špecifické pre frakciu, ku ktorej patria. Napr. bojovní Chetiti tak budú vzhliadať k vojvodcom, ktorí dosiahli úspechy na bojovom poli. V tomto prípade však pôjde o dvojsečnú zbraň. Neúspech v bitke nám môže do budúcnosti spôsobiť situáciu, kedy my sami budeme čeliť občianskym nepokojom.

Generáli, ich vlastnosti a vybavenie

Typickou črtou série je tiež "levelovanie" generálov. Total War: Pharaoh bude vlastnosti a schopnosti generálov popisovať pomocou troch meradiel - presence, teda akási prítomnosť v boji, fortitude, teda sila/udatnosť a ardour - zápal alebo horlivosť. Prvé meradlo bude mať vplyv na útočné schopnosti armády vedenej daným generálom, druhé naopak na jej obranné schopnosti. Tretie meradlo bude dôležité pre rýchlosť pohybu armády, a to ako na samotnom bojisku, tak i na strategickej mape.

Poslednou zaujímavosťou je upraviteľné vybavenie generála. Tomu budeme môcť v režime strategickej mapy meniť zbrane, zbroje, či ho dokonca "vybaviť" vojnovým vozom. Všetky tieto zmeny sa potom prejavia v bitkách, konkrétne v tzv. bodyguard jednotke, teda skupine vojakov chrániacich samotného generála. Pribudne nám tak ďalší taktický prvok, ktorým budeme z bitky do bitky meniť spôsob, akým bude náš generál bojovať.

Diskusia

Žiadne príspevky v diskusii.

Pridať komentár

Pre pridávanie komentárov je potrebné prihlásiť sa.